به گزارش “ورزش سه”، پنجمین هفته مسابقات لیگ یک از عصر فردا ۱۲ مهر آغاز می‌شود. طبق برنامه اعلام شده قرار است ۶ مسابقه که ساعات شروع آن از ۱۷:۱۵ تا ۱۹:۳۰ خواهد بود روز پنجشنبه برگزار شود و ۳ بازی باقیمانده هفته نیز عصر جمعه انجام می‌شود. جدول مسابقات که در حال حاضر شرایط […]

به گزارش “ورزش سه”، پنجمین هفته مسابقات لیگ یک از عصر فردا ۱۲ مهر آغاز می‌شود. طبق برنامه اعلام شده قرار است ۶ مسابقه که ساعات شروع آن از ۱۷:۱۵ تا ۱۹:۳۰ خواهد بود روز پنجشنبه برگزار شود و ۳ بازی باقیمانده هفته نیز عصر جمعه انجام می‌شود. جدول مسابقات که در حال حاضر شرایط عجیبی دارد قطعا در پایان این هفته دست‌خوش تغییرات زیادی خواهد شد.

2089536

* شهرداری آستارا – پالایش نفت بندرعباس/ چالش چمن مصنوعی
عبدالله ویسی که امسال به بندرعباس رفته پیش از این بازی حسابی بابت بازی در چمن مصنوعی ورزشگاه آستارا ابراز نگرانی کرده است. او نه فقط برای کاهش کیفیت بازی، که بیشتر نگران سلامتی شاگردانش است. در طرف مقابل شهرداری آستارا که اصلا اوضاع و احوال خوبی ندارد و حتی هفته سوم را بدون بازیکن ذخیره سپری کرد می‌خواهد هر طور شده برای دومین هفته متوالی نبازند. پالایش هم انگیزه‌های خودش برای بردن این تیم را دارد. در هر حال نبرد دو تیم بدون برد این فصل هم حساسیت خاص خودش را دارد.

* آریو اسلامشهر – بعثت کرمانشاه/ هوشیار شدگان
به اذعان مربیان آریو و بعثت این دو تیم با هدف بقا در لیگ یک و حضور در نیمه بالای جدول وارد مسابقات شده بودند اما نتایج و عملکرد دو تیم حالا به آنها انگیزه “مدعی شدن” داده است. با این حساب مصاف مستقیم این دو تیم که در رده‌های دوم و چهارم جدول قرار دارند دیدنی خواهد بود. چه بسا که آریو و بعثت صاحب دو خط حمله قوی هستند.
وحید بیاتلو پیش از این گفته بود هدف اسلامشهری‌ها این است که فصل بعد به لیگ برتر صعود کنند اما علی نظرمحمدی از همین حالا سودای صعود در سر دارد.

2079918

* مس کرمان – نیروی زمینی/ تلاش برای گل زدن
از علی سامره و تیمش انتظار می‌رود در پایان فصل جزء تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر باشند منتها آنها در چهار هفته قبلی یک برد، یک باخت و دو مساوی داشته و از آن مهم‌تر اینکه سه هفته است موفق به گلزنی نشده است. در سمت نیروی زمینی با امیر ابهری در حالی اولین فصل حضور در لیگ یک را تجربه می‌کند که هنوز موفق به گشودن دروازه هیچ حریفی نشده است. آنها فعلا با یک امتیاز قعرنشین جدول مسابقات هستند و خیلی دوست دارند در این بازی به ناکامی بزرگ خود پایان دهند.

* نفت و گاز گچساران – نفت مسجدسلیمان/ یک استعفای احتمالی!
نفت و گاز تنها تیم ۶ امتیازی مسابقات است. یعنی این تیم در فصل جدید هرگز با تساوی زمین را ترک نکرده و یا برده، یا باخته. نفت مسجدسلیمان اما تنها تیمی است که همیشه بازنده بوده و فعلا هیچ امتیازی ندارد. داریوش یزدی برای نزدیک شدن امتیازات به دو رقمی شدن باید برنده این بازی باشد منتها علی‌اصغر کلانتری هم نیاز مبرم به این برد دارد. او هفته گذشته برای کناره‌گیری از سمت خود اعلام آمادگی کرده و باید دید حاصل کار شاگردانش در این بازی چگونه خواهد بود. بعید نیست اگر نفت مسجدسلیمان باز هم نتواند نتیجه لازم را بگیرد کلانتری این بار جدی‌تر از هفته قبل استعفای خود را اعلام کند.

* صنعت نفت – فجر / مأموریت مهار
دو تیم صنعت نفت آبادان و فجر سپاسی شیراز که جزء تیم‌های قدرتمند این فصل لیگ یک و مدعیان اصلی صعود به حساب می‌آیند باید این هفته مقابل یکدیگر به میدان بروند. شاگردان فراز کمالوند که فعلا ۷ امتیازی هستند کار سختی در این بازی خانگی خواهند داشت چرا که تیم پیروز قربانی تا به اینجای کار همه بازی‌هایش را برده و خط و نشان جدی برای آبادانی‌ها کشیده است.
صنعت نفت تیمی است که کم گل می‌زند و کم گل می‌خورد اما فجر هم تیمی است که هنوز هیچ گلی دریافت نکرده تا از این حیث ماموریت مهار شاگردان پیروز در بازی خانگی صنعت نفت بیش از پیش اهمیت پیدا کند.

2082877

* پیکان – مس سونگون/ به دنبال جبران
در آخرین بازی از اولین روز هفته پنجم پیکان میزبان مس سونگون است. دیداری که هدایت دو تیم را چهره‌های آشنا برای اهالی فوتبال بر عهده دارند. پیکان که با امید روانخواه ۷ امتیاز دارد و می‌تواند نیم نگاهی به رتبه دوم جدول داشته باشد و همچنین مس سونگون که محمد نصرتی گفته آنها را به دومین تیم دیار آذربایجان تبدیل خواهد کرد. هر دو تیم هفته قبل را با ناکامی پشت سر گذاشتند؛ پیکان به شهرداری نوشهر ۳ بر یک باخت و مس مقابل آریو با تساوی پرگل ۳ بر ۳ متوقف شد تا حالا به دنبال برون رفت از یک ناکامی دیگر باشند.

* شهر راز – داماش/ روحیه‌های متفاوت
شهرراز و داماش در شرایطی مقابل هم به میدان می‌روند که از هفته اول تا چهارم روندی متفاوت داشته‌اند. تیم شیرازی در این بازه کارش را با برد شروع کرد و در ادامه به دو تساوی رضایت داد و هفته پیش هم بازنده زمین را ترک کرد اما داماش پس از یک باخت و دو تساوی و در حالی که حتی کار به شعار “حیا کن رها کن” هواداران گیلانی علیه حمید درخشان کشید، هفته قبل اولین برد فصلش را تجربه کرد. حالا دو تیم با روحیه‌های متفاوت اما هدف مشترک بردن پا به زمین مسابقه خواهند گذاشت و همین مسئله دوئل تفکرات ستار زارع و حمید درخشان را جذاب می‌کند.

* سایپا – مس شهر بابک/ نبرد همسایه‌ها
ابراهیم صادقی و محمود فکری قرار است دوئلی سنگین با یکدیگر داشته باشند. تیم‌های تحت هدایت آنها فعلا در امتیاز ۷ برابر هستند و به لطف تفاضل گل رتبه‌های هفتم و هشتم جدول را گرفته‌اند. مس شهربابک که نتایج اخیرش با شروع خوبی که در مسابقات داشته تفاوت دارد انگیزه‌ای جز برد ندارد و سایپا هم که یکی در میان بازی‌های خود را پیروز شده می‌خواهد برای اولین بار دومین برد متوالی فصل را تجربه کند.

2087716

* پارس جنوبی جم – شهرداری نوشهر / حریفان چغر
مهدی رجب‌زاده در حالی تیمش را برای مصاف با شاگردان ربیعی آماده می‌کند که شهرداری نوشهر با برد ۳ بر یک مقابل پیکان در هفته چهارم با توپ پر وارد زمین مسابقه با پارس جنوبی جم خواهد شد. آن هم در شرایطی که بعد از دو برد متوالی هفته گذشته مقابل مس شهربابک متوقف شده است. فعلا هر دو تیم هم امتیاز هستند و باید دید در پایان هفته پنجم باز هم چنین شرایطی دارند یا خیر.

منبع